sobota, 24 lipca 2010

Sernikobrownie z truskawkowym puree. Na moje imieniny.


To ciasto piekłam już wielokrotnie. Zawsze się udaje. I zawsze wszyskim smakuje. Jest wspaniałe!
Brownie + sernik + truskawki. Czego chcieć więcej?
Przepis znaleziony na Kwestii smaku.


SERNIKOBROWNIE Z TRUSKAWKOWYM PUREE

Puree truskawkowe:
2 szklanki z górką truskawek (świeżych lub mrożonych)
3 łyżki cukru (dałam brązowy)

Masa czekoladowa (Brownie):
200 g gorzkiej czekolady
200 g masła
3 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
230 g drobnego cukru (dałam cukier puder)
120 g mąki

Masa serowa:
500 g śmietankowego sera twarogowego
3/4 puszki skondensowanego mleka słodzonego
2 jajka

Małą blaszkę o wymiarach 20 x 24 cm wysmarować olejem (lub roztopionym masłem) i wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 170 stopni.
Puree truskawkowe:Truskawki gotować razem z cukrem na małym ogniu, bez przykrycia, przez około 45 minut na gęste puree. Mniej więcej w połowie gotowania rozgnieść truskawki praską. Ostudzić.
Masa czekoladowa (Brownie): Roztopić czekoladę w rondelku razem z masłem, nie podgrzewając za bardzo masy. Ostudzić. Jajka ubić na puszystą pianę razem z cukrem i wanilią, następnie wymieszać z ostudzoną czekoladą i masłem. Na koniec delikatnie połączyć w jednolitą masę z przesianą mąką (można mikserem na małych obrotach). Masę wylać do przygotowanej blaszki i piec przez 15 minut.
Masa serowa: Utrzeć ser na gładką i jednolitą masę, następnie stopniowo, po jednej łyżce dodawać mleko skondensowane. Później wbić kolejno po jednym jajku, ciągle miksując. Masę serową wylać na jeszcze ciepłą warstwę czekoladową. Łyżeczką nakładać puree truskawkowe i delikatnie rozciągnąć je po całej powierzchni masy serowej, tworząc smugi.
Wstawić do piekarnika, zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec ciasto przez 35 minut. Studzić w uchylonym piekarniku. Wstawić do lodówki na około godzinę bez przykrycia. Pokroić na kwadraty.

1 komentarz:

margot pisze...

jaki piękny się tobie upiekł ten sernik