piątek, 18 lutego 2011

Koktajl czekoladowo-bananowy z kokosową pianką



Czekoladowy weekend czas zacząć!
Przykro mi, że w tym roku nie może gospodarzyć nam Bea. Cieszę się jednak, że jej obowiązki przejęła Atina i dzięki niej Czekoladowy Weekend może się odbyć.
Jak zwykle, nie wiedziałam, co przygotować na tą okazję. Szukając nowych potraw i wypieków, trafiłam na reklamę czekolad Lindt w grudniowym numerze "Kuchni" (12-2010). W tzw. "kąciku konesera" zamieszczono przepis na Koktajl czekoladowo-bananowy z ciepłą pianką kokosową. Nie mogłam go nie wypróbować. I na pewno jeszcze powtórzę.
Cudowne połączenie smaku delikatnej, gorzkiej czekolady oraz bananów zostało idealnie podkreślone mlekiem kokosowym i wanilią. Ciepła kokosowa pianka jest idealnym zwieńczeniem dzieła.


KOKTAJL CZEKOLADOWO-BANANOWY Z CIEPŁĄ PIANKĄ KOKOSOWĄ
4 porcje

150 g dobrej jakości gorzkiej czekolady (najlepiej o 70% zawartości kakako)
750 ml niesłodzonego mleczka kokosowego
nasiona z laski wanilii
100 g cukru
2 dojrzałe banany

Mleczko kokosowe wlewamy do garnka. Dodajemy wanilię i cukier. Podgrzewamy. Gorące zdejmujemy z ognia. Z tak przygotowanego mleka odlewamy 250 ml na piankę i odstawiamy.
Czekoladę łamiemy na kawałeczki i dodajemy do pozostałego gorącego mleka i mieszamy do momentu rozpuszczenia się czekolady. Czekoladową miksturę odkładamy na 1 godzinę do zamrażarki.
W tym czasie obieramy banany i kroimy je na kawałki. Wrzucamy do blendera. Dodajemy mrożoną masę czekoladową i miksujemy do uzyskania gładkiej konsytencji. Rozlewamy do 4 szklanek.
Wcześniej odstawione mleko podgrzewamy w wyższym garnku. Miksujemy do uzyskania piany. Nakładamy ją łyżką na koktalj czekoladowo-bananowy.

2 komentarze:

Bea pisze...

O, faktycznie i u Ciebie zagoscily banany! :)
Ten kokosowy dodatek bardzo mi sie podoba! A ze moj maz uwielbia wszelakie bananowe koktajle to pewnie za niedlugo wyprobujemy :)

Pozdrawiam Kingo!
I dziekuje za udzial w tegorocznym czekoladowaniu :)

Kinga pisze...

Moja Droga!
Przyjemnosc po mojej stronie :)

A koktajl polecam!