sobota, 25 czerwca 2011

Minidonuts


Minidonaty czyli pączusie z dziurką.
Pyszne, szybkie i proste. Do ich upieczenia potrzebna jest jednak specjalna maszynka - dziękuję, Beatko!
Uwaga! Donaty uzależniaja!


Nasze pierwsze upiekłam z przepisu zamieszczonego w książeczce dołączonej do maszynki. To przepis podstawowy. Można go oczywiście modyfikować, dodając do ciasta różne dodatki. Upieczone pączusie posypałam cukrem pudrem, ale jeśli macie ochotę, możecie je polukrować i ozdobić kolorową posypką.



MINIDONATY

260 g mąki pszennej
130 g cukru
1 paczuszka cukru waniliowego (użyłam dwóch łyżek domowego cukru waniliowego)
250 ml mleka
3 jajka
5 łyżek oleju
1 opakowanie proszku do pieczenia (moim zdaniem - strasznie dużo - użyłam 1,5 łyżeczki)

cukier puder do posypania

Miksujemy wszystkie składniki na gładkie ciasto.
Donaty pieczemy według zaleceń producenta naszej maszynki. U mnie wystarczyły im 2-3 minuty.
Gotowe posypujemy cukrem pudrem. Pyszne na ciepło i na zimno. Najlepsze w dniu upieczenia.

2 komentarze:

Panna Malwinna pisze...

świetna ta maszynka;) muszę koniecznie kupić sobie taką formę na donaty;)

tuptusia pisze...

:)
ciesze sie, ze sprzecik sie przydaje! :) a potwiedzam - paczusie bardzo dobre :>