piątek, 27 listopada 2009

Cytryny - muffiny




Jak Cytrusowy Weekend, to cytrusowy!
Ja przygotowałam na tą okazję Muffiny cytrynowe z makiem, na które przepis podała dorotus76. Użyłam jednak więcej cytryn i maku. Muffiny są cudowne! Aż zapachniało u nas latem...


Przepis podaję za dorotus76 z moimi zmianami w nawiasach.

MUFFINY CYTRYNOWE Z MAKIEM
(upiekłam 14 muffinów)

170 ml oleju słonecznikowego
225 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli
190 g cukru pudru
1 duże jajko
1 białko
150 ml mleka
sok i skórka otarta z jednej cytryny (użyłam 2)
2 łyżeczki maku (użyłam 4) + mak do dekoracji

W naczyniu wymieszać suche składniki: makę, cukier puder, sól, mak, proszek do pieczenia. W drugim naczyniu składniki mokre: olej, jajko, białko, mleko, sok i skórkę z cytryny. Połączyć obie mikstury, wymieszać szybko i niezbyt starannie - mogą pozostać grudki.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Rozdzielić ciasto - ja nakładałam pełną papilotkę. Posypać makiem dla dekoracji. Piec około 20 - 25 minut w temperaturze 190ºC.





1 komentarz:

margot pisze...

ale piegusy i jak mandala na tym ostatnim zdjęciu wyglądają:D