poniedziałek, 7 grudnia 2009

Piegowaty


Mieliśmy wczoraj niespodziewanych gości. Chciałam upiec coś szybkiego i smacznego. Inspirację znalazłam u dorotus76. Upiekłam Pieguska, którego polałam białą czekoladą i posypałam makiem. Gościom smakowało. Nam też.
Przepis cytuję za dorotus76.



PIEGUSEK

30 dag mąki pszennej
1 szklanka maku (nie trzeba parzyć i mielić)
25 dag cukru
4 jajka
25 dag margaryny lub masła
1 szklanka mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat do ciasta (śmietankowy, ewentualnie migdałowy) - ja użyłam esencji waniliowej

Margarynę utrzeć z żółtkami i cukrem. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mak, wlać mleko, aromat a na koniec dodać ubitą na sztywno pianę z białek. Delikatnie wymieszać, przelać do formy.
Piec około 45 minut w temp. 180 stopni.
Piekłam w tortownicy o średnicy 26 cm.

Brak komentarzy: