środa, 31 marca 2010

Kawowa babka marmurkowa

Niby zwykła marmurkowa babka, a jednak ciemna część zaskakuje dość mocno kawowym smakiem. Babka jest bardzo smaczna i lekka. No i szybciutko się ją robi. Przepis na nią znalazłam u Doroty. Od siebie dodałam eesencję waniliową do ciasta kawowego i posypałam babkę cukrem pudrem.



BABKA MARMURKOWA Z KAWĄ

25 dag masła
5 jajek
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat do ciast, np. cytrynowy
skórka starta z cytryny (opcjonalnie)
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
ew. łyżeczka ekstraktu waniliowego

Jajka (całe) zmiksować z cukrem. Masło utrzeć. Do utartego dodawać stopniowo zmiksowane jaja, dalej miksując (masa na tym etapie może się zwarzyć, ale nie ma to wpływu na ciasto). Mąkę wymieszać z proszkiem, dodać do naszej masy, zmiksować.
Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać aromat i skórkę z cytryny, zmiksować. Do drugiej kawę rozpuszczoną w minimalnej ilości wody i wanilię, zmiksować.
Formę do pieczenia (u mnie forma z kominkiem, piekłam w prodiżu) wysmarować masłem i wysypać kaszą manną. Wylać jasną część ciasta, na nią część kawową. Całość delikatnie i krótko wymieszać widelcem, by powstał efekt marmurka (mieszamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
Piec około 50 minut w temperaturze 180ºC. Po wyjęciu z formy można posypać cukrem pudrem.



2 komentarze:

Unknown pisze...

Siedzi w piecu. Faktycznie po połączeniu masła z jajkami się zwarzyło..
Ciasta wyszło dużo, trochę się obawiam że za dużo nałożyłam do blaszki i boję się że wycieknie,, Czekam aż się upiecze

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.