poniedziałek, 8 marca 2010

Sernik potrójnie kokosowy


Gdy tylko zobaczyłam ten przepis na blogu Moje Wypieki, wiedziałam, że muszę jak najszybciej upiec ten sernik. Uwielbiam kokos, więc nie mogłam mu się oprzeć. Sernik jest niezwykle delikatny i cudownie kokosowy. Do masy serowej zamiast malibu użyłam białego rumu. No i mój sernik jest właściwie poczwórnie kokosowy, bo ozdobiłam go chipsami kokosowymi.
Przepis cytuję za dorotus76.



SERNIK POTRÓJNIE KOKOSOWY

Składniki na spód ciasteczkowy:

90 g dowolnych ciastek kokosowych
125 g ciastek digestive
125 g (pół kostki) rozpuszczonego masła

Składniki na masę serową:

250 g serka kremowego, może być śmietankowy
110 g cukru
300 ml kwaśnej śmietany
2 łyżki Malibu (niekoniecznie)
300 ml mleka kokosowego z puszki
40 g wiórków kokosowych
35 g (1/4 szklanki) mąki ziemniaczanej
3 jajka

Składniki na polewę czekoladową:

100 g gorzkiej/deserowej czekolady
60 g masła

Piekarnik rozgrzać do 170°C. Za pomocą blendera lub wałka rozkruszyć ciastka. Masło rozpuścić, wymieszać z ciastkami. Całość wcisnąć w tortownicę o średnicy 24 - 26 cm, wyłożoną uprzednio folią aluminiową. Schłodzić w lodówce przez 30 minut. Ubić razem ser, cukier, kwaśną śmietanę, Malibu, mleko kokosowe, wiórki kokosowe, mąkę ziemniaczaną na gładką masę. Wbijać po jednym jajku i dalej miksować. Całość przelać do tortownicy z ciasteczkowym spodem. Piec około 1 - 1,5 godziny (ja piekłam 1,5 godziny), dopóki ser nie będzie porządnie ścięty od góry (nie pieczemy do suchego patyczka!). Schłodzić przez 3 godziny w lodówce, lub najlepiej przez całą noc. 20 minut przed podaniem polać polewą czekoladową (składniki rozpuścić w kąpieli wodnej, wymieszać).

2 komentarze:

asieja pisze...

4x kokos
4 razy mówię pysznie..

margot pisze...

ale się rozpiekłaś :) a ten sernik jak tort wygląda i to taki piękny , że ho ho