środa, 21 lipca 2010

Morele od pani Reni i tymianek

Od przyjaciółki Mamy dostałam stos moreli z ogródka. Na smażenie konfitur jest stanowczo za gorąco. Padło więc na ekspresowe ciasto. Do jego upieczenia nie jest nawet potrzebny mikser.Nie musimy przesiewać mąki ani odważać składników. Wystarczy je po prostu wymieszać i to niekoniecznie bardzo dokładnie.Dodatki też nie są konieczne.
Ja użyłam pysznych, niepryskanych moreli i odrobiny tymianku. Wyszło świetnie. Jak zwykle, bo to ciasto nie może się nie udać.Przepis dostałam kiedyś od Beatki.



EKSPRESOWE CIASTO Z MORELAMI I TYMIANKIEM

4 jajka
szklanka cukru
½ szklanki oleju
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy

dowolne dodatki, tu: kilka świeżych moreli (pokrojonych, bez pestek) i parę szczypt suszonego tymianku

Jajka z cukrem mieszamy łyżką i dodać pozostałe składniki . Znowu mieszamy, aby składniki się połączyły.

Przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i wyspanej bułką tartą.
Na wierzchu układamy owoce, posypujemy tymiankiem i ewentualnie łyżką cukru.
Pieczemy ok. 45 minut w temperaturze 180stopni - do tzw. suchego patyczka.

Posypujemy cukrem pudrem.

Brak komentarzy: