poniedziałek, 24 stycznia 2011

Razowe ciasto z truskawkami i migdałami

Zaskakująco dobre - bo wyłącznie na mące pełnoziarnistej. Dzięki temu zawiera sporo błonnika i można sobie pozwolić na kolejny kawałek. I bardzo dobrze, bo trudno mu się oprzeć.
Oczywiście można użyć do niego z dowolnych owoców. Ja - z tęsknoty za latem - użyłam truskawek. Niestety mrożonych - na świeże muszę jeszcze trochę poczekać. Na szczęście nie ma to wpływu na smak ciasta.
Jest świetne i bardzo szybkie do przygotowania.
Przepis pochodzi z blogu "Moje wypieki".


PEŁNOZIARNISTE CIASTO Z OWOCAMI

150 g masła, o temperaturze pokojowej
szczypta soli
120 g ciemnego brązowego cukru
4 jajka
4 łyżki mleka (60 ml)
250 g mąki pszennej razowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Ponadto:
450 g mrożonych truskawek - wcześniej rozmroziłam je na papierowym ręczniku kuchennym
garść migdałów bez skórek

cukier puder do oprószenia

Wszystkie składniki powinny być o temperaturze pokojowej. Mąkę i proszek przesiać.

Masło utrzeć mikserem na puszystą masę. Dodać szczyptę soli, cukier i dalej ucierać. Wbijać kolejno jajka, miksując po każdym dodaniu. Na zmianę do ciasta dodawać przesianą mąkę i mleko, miksując.
Blaszkę o wymiarach 27 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyłożyć na spód, na wierzch wyłożyć owoce. Można posypać płatkami migdałów.
Piec w temperaturze 175ºC przez około 40 minut lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. Przestudzić, pokroić, oprószyć cukrem pudrem.

1 komentarz:

margot pisze...

a ja znam i stosuje ten przepis , od lat (z cin cina on jest )
Bardzo smaczne ciasta wychodzą i mimo ,że razowe to jakieś takie leciutkie są