poniedziałek, 2 listopada 2009

Cappucino & biała czekolada

Lekkie, puszyste, cudownie kawowe w smaku, zwieńczone polewą z białej czekolady. Poza tym, a może przede wszystkim, bardzo łatwe i szybkie. Przepis znalazłam na blogu Moje wypieki. Cytuję go za dorotus76. Wprowadziłam tylko jedną drobną zmianę - dodałam więcej kawy (zamiast 3 łyżek, użyłam 4). Następnym razem zrobię też mniej polewy.



CIASTO CAPPUCINO Z POLEWĄ Z BIAŁEJ CZEKOLADY

Ciasto:
225 g masła, miękkiego
225 g mąki
¾ łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka kakao + do oprószenia ciasta
180 g cukru pudru
4 jajka, roztrzepane
4 łyżki kawy instant rozpuszczone w 2 łyżkach gorącej wody

Polewa:
115 g białej czekolady
55 g masła, miękkiego
3 łyżki mleka
140 g cukru pudru, przesianego

Wszystkie składniki ciasta dokładnie zmiksować mikserem, by powstało jednolite, gładkie ciasto (jajka również, nie ubijamy oddzielnie białek). Wyłożyć do formy o wymiarach 17 x 27 cm wyłożonej papierem i piec w temperaturze 180ºC przez 35 - 40 minut. Ostudzić.

Białą czekoladę połamać na kawałki, wrzucić do małego garnuszka razem z masłem i mlekiem. Rozpuścić w kąpieli wodnej, mieszając. Po rozpuszczeniu (już nie w kąpieli) dodać przesiany cukier puder, miksować, aż polewa będzie gładka i bez grudek. Polewą polać gotowe ciasto. Oprószyć przesianym kakao.

Brak komentarzy: